KURS 1:
Üniversite Öğrencilerine Yönelik Dijital Medya Okuryazarlığı ve Dezenformasyon Farkındalığı Eğitimi (16-18 Şubat 2026)
Kurs Koordinatörü: Doç. Dr. Rengim SİNE NAZLI (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İletişim Fakültesi)
Günümüzde dijital medya ile temas yaşı okul öncesi döneme kadar gerilemiştir. Bu durum, medya okuryazarlığını yalnızca bireysel bir beceri alanı olmaktan çıkarıp, erken yaşlardan itibaren kazandırılması gereken bir toplumsal sorumluluk haline getirmiştir. Batı ülkelerinde yaklaşık bir yüzyıldır okul öncesi eğitimden itibaren yapılandırılmış şekilde uygulanan medya okuryazarlığı eğitimi, Türkiye’de ortaöğretim düzeyinde seçmeli ders olarak yer almakta; bu ders, İletişim Fakültelerinden mezun alan öğretmenlerinin bulunmadığı durumlarda, ilgili branşlarda görev yapan öğretmenler (Sosyal Bilgiler ve Türkçe branşları) tarafından yürütülmektedir.
Düzenlenecek olan bu eğitim etkinliği, öğretmen adaylarının dijital medya okuryazarlığı, dezenformasyonla mücadele ve medya içeriklerini pedagojik bir bakış açısıyla analiz etme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu hedef doğrultusunda etkinliğin hedef kitlesi, Türkiye’deki üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören lisans düzeyindeki öğretmen adaylarıdır. Etkinlik, özellikle Okul Öncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarına yöneliktir. Bu alanlar, Türkiye'de medya okuryazarlığı eğitiminin yürütülmesinde doğrudan sorumluluk alan branşlar olması nedeniyle öncelikli olarak belirlenmiştir.
Bu amaç ve hedefler doğrultusunda eğitim kapsamında şu konular ele alınacaktır:
- Dijital medya okuryazarlığı kavramı ve bileşenlerinin tanıtılması
- Öğretmen adayları için medya okuryazarlığının pedagojik rolü
- Algoritmik düzenlemelerin kullanıcı davranışı üzerindeki etkileri
- Dezenformasyon ve bilgi bozulması türlerinin sınıflandırılması
- Fact-checking (doğrulama) teknikleri ve güvenilir kaynakların tanıtılması
- Görsel ve işitsel içeriklerde manipülasyonun ayırt edilmesi
- Dijital etik, mahremiyet ve sorumlu içerik üretimi
- Etkin grup çalışmaları ve medya analiz atölyeleri aracılığıyla öğrenci odaklı öğrenme
KURS 2:
Gençlerin İnanç Problemleri ve Çözüm Yolları Eğitimi (04-06 Şubat 2026)
Kurs Koordinatörü: Doç. Dr. Hikmet YAĞLI MAVİL (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi)
"Gençlerin İnanç Problemleri ve Çözüm Yolları Eğitimi " etkinliğinin temel amacı; İlahiyat ve İslami İlimler fakülteleri öğrencilerinin akademik gelişimlerine katkıda bulunmak, modern çağın meydan okumaları karşısında gençlerin karşılaştığı inanç problemlerinin felsefi ve teolojik nedenleri hakkında farkındalık oluşturmak ve dijitalleşme çağı gençlerinin inanç ve din gibi sosyal kurumlarla ilişkilerinin sağlıklı bir zeminde sürdürülebilmesi için sunulacak yeni bilimsel yaklaşım ve çözüm yollarına katkıda bulunma becerisi kazandırmaktır. Etkinlik sayesinde, konu/problem alanında uzman araştırmacılar ile farklı üniversitelerde ilahiyat alanında lisans ve lisansüstü öğrenimi görmekte olan öğrencileri bir araya getirmek suretiyle bilgi ve deneyim paylaşımı sağlanması ve teorik literatür bilgisi ile güncel deneyimler arasında bir bağ kurulması hedeflenmektedir. Yetişmekte olan gençlerin inanç karşısındaki olumsuz tutumları ve bu tutumların oluşumunda rol oynayan felsefi, kültürel, sosyal, ekonomik ve bireysel etkenlerin tanıtılması bu etkinliğin genel çerçevesini oluşturmaktadır. Bu kapsamda etkinlikte din ve inanç karşıtı akımlar, tanrı inancına yönelik eleştiriler, kötülük (teodise) problemi, irade özgürlüğü ve kader çatışması, peygamberlik ve vahyin imkanına yönelik eleştiriler (deizm sorunu), ahiret ve yeniden diriliş inancına yönelik itirazlar, ibadetler ve dinî emirlerin uygulanabilirliğine yönelik eleştiriler, sekülerleşme ve dinden uzaklaşma, dinî gruplar ve dinî radikalizmin oluşturduğu olumsuz imaj, geleneksel din anlayışları ile modern değerler arasındaki gerilim, din ve ahlak ilişkisi, bilim ve din çatışması, dijitalleşme ve din konularını kapsayan dersler verilecektir.
KURS 3:
Teoriden Uygulamaya Sinirbilim Araştırmaları Kursu (10-12/02/2026)
Kurs Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi.Hayriye SOYTÜRK
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Deney Hayvanları Uygulama ve Araştırma Merkezi (DEHAM)
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bilimsel Endüstriyel ve Teknolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (BETUM)
Bu kurstaki amacımız sinirbilime yeni başlayan katılımcılara sinirbilim alanında bilimsel yöntem çerçevesinde bir çalışmanın nasıl planlanacağı, bu alanda yapılan çalışmaların nasıl yapılacağı,nasıl yapılması gerektiği, hücre kültüründen,hayvan modellerine,klinik çalışmalara ve bunların hücresel ve moleküler düzeyde incelenmesi ile multidisipliner ve translasyonel bakış açısı kazandıran tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak anlatılarak katılımcılara bütüncül bir bakış açısı edindirmektir.
Bu amaç doğrultusunda hedefimiz, tıp fakültesi, diş hekimliği, eczacılık, biyoloji, moleküler biyoloji ve genetik, psikoloji, fizik, kimya, mühendislik, fizik tedavi ve rehabilitasyon bölümlerinde eğitim gören lisans üstü öğrencilerine sinir bilimin kapısını aralamak, bilimsel yönden gelişmelerine katkıda bulunmak, nitelikli bilim insanlarının yetişmesine katkı sağlayarak farkındalık oluşturmaktır. Bu etkinlik kapsamında, sinirbilimde kullanılan hipotez kurma , deney dizaynı, hücre kültürü çalışmaları,hayvan modellerinin oluşturulması, uygulaması gösterilecek metodlara yönelik örnek toplama, hazırama ve saklama, elde edilen örneklerin histolojik ,moleküler teknikler, elektrofizyolojik metotlar ile analizlerinin yapılması, bu dataların istatistiksel hesaplamalarının nasıl yapılacağının eğitimi verilecektir.Hayvan modeli olarak Alzheimer, epilepsi (akut ve kronik), davranış modellerinin oluşturulması, Etik, istatistik, veri toplanması, dokuların alınması ve saklanması, RNA izolasyonu, cDNA sentezi, primer dizaynı, qPCR, ELISA ve Western blot teknikleri gibi konular ele alınacaktır. Etkinlik, katılımcıların aşağıdaki konularda tecrübe kazanmalarını hedefleyen bütüncül bir program sunacaktır. Hücre kültürü, Sinirbilimde kullanılan hayvan modelleri, Nanotıp ve analiz teknikleri. Bu program, sinirbilimine yeni başlayanların bilimsel bilgi ve becerilerini artırmayı hedeflemektedir. Katılımcılar, sinirbilimde kullanılan ileri teknikleri öğrenip uygulama şansı bulacak ve bu alandaki araştırmalarına daha sağlam bir temel oluşturabileceklerdir.